Nytt år – nye muligheter – ny blogg!

Her er den – bloggen min!

Den handler om mitt liv, mine tanker og vurderinger, mine opplevelser, min familie, mine meninger, men kanskje mest om hverdagen min. Jeg er en gift ettbarnsmor i rekkehus med stasjonsvogn, hytte på fjellet, bikkje og treningskort på Elixia som jeg bruker alt for sjeldent.  Og selv om alt virker ekstremt forutsigbart og ordinært, så blir det jo aldri sånn som man hadde sett for seg eller ønsket. Jeg er ekstremutøver av lister i Excel-ark, men (u)heldigvis passer hverken barn eller livet inn i et rutenett, men jeg gir meg ikke og prøver igjen og igjen…

Jeg vil at denne bloggen skal vise den sanne hverdagen. Den rotete hverdagen som jeg febrilsk løper og rydder opp etter. For vis meg den boka som forbereder deg på at du en dag skal stå ved vasken på badet ditt med unge over armen, bæsj på BHen, gulp i trusa og ei bikkje som står innelukket i gangen nede og hyler av tissatrengthet og det eneste du ønsker deg er fem minutter alene med en kopp nytrukket kaffe som er så gloheit at du brenner av alle de hvite prikkene på tunga på første slurk. Det er ingen som forbereder deg på at du kanskje ikke tør å elske barnet ditt sånn som du har trodd at du skal gjøre fordi du er livredd for at det skal bli tatt fra deg igjen eller rett og slett at det skal dø når som helst! Det står ikke et eneste sted at du plutselig blir livredd for å bli alvorlig syk eller at du ser for deg at du kræsjer med alle bilene du møter på veien når du er ute og kjører. Jeg vil være den boka for deg! Den som forteller deg hva du har i vente eller bare rett og slett gir deg en god latter og en ekstrem glede over det livet du lever.

Å være mamma er en helt ny æra i livet og det forandrer absolutt alt! Plutselig er det jeg som sitter og griner av de romantiske komediene på TV og Johaug som klemmer kongen og ikke mannen min (som er bare litt lettrørt). Jeg blir overdrevent engasjert når venninner forteller at de skal ha barn, jeg glemmer sjokkerende mye, har blitt opptatt av praktiske (!) sko, kakebakeformer og middagsplanlegging. Jeg syns Bamse-klubben virker som det smarteste noen noensinne har kommet opp med og jeg ser fem til vi kan dra på en sånn ferie! Jeg har med andre ord forandret meg til ei dame jeg over hodet ikke kjenner fra før!

Jeg lover på tro å ære å vise dere min sanne hverdag og ikke bare de gangene jeg faktisk slår til og lykkes med en bra middag eller har vært supermamma en ettermiddag. Jeg gleder meg til å ta dere med inn i mitt hverdagseldorado – mitt eget lille JannOrama!

Ibestad 2013

10 thoughts on “Nytt år – nye muligheter – ny blogg!

  1. Jeg gleder meg til å høre mer og mye værre fjas enn dette. For det veit jeg du kan. Kjør på fine. Gøyyyy, og grattis med bloooogooorama!!!!

  2. Dette blir moro, Janne! Så håper jeg vi kan få noen «live» versjoner i løpet av 2014. Hilse Markus.

  3. Jeg gleder meg til fortsettelsen! Og som jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, ihvertfall overbevisningen om at man kommer til å kræsje hver gang man setter seg i bilen. Livet blir plutselig så veldig mye mer farlig så fort den lille krabaten kommer inn i bildet.

    Karoline (i barselgruppen)

  4. Fantastisk, Janne! Du skriver bra! Gleder meg til å lese mer.
    Lykke til- klem fra Kamilla.

  5. Dette blir gøy Janne 😊 gleder meg! Du skriver godt og morsomt, vi trenger noen fler som dokumenterer virkeligheten! Fotballfruer og rosabloggere har vi nok av 😉 Jeg heier på deg! Klem

Legg igjen en kommentar

