Monday Morning Blues…

Mandag morgen… Våkner av søppelbilen og kommer på all søpla jeg glemte å kaste i går kveld. Det er helt stille i huset og utenfor hører man knirkene i den iskalde snøen fra skrittene til naboene på vei til buss og bil og hverdagen sin. Helgen er over og Ingeniøren og bikkja har dratt på jobb. Igjen er man alene med barnet. Et barn som ikke har bæsja på to døgn – denne dagen blir nok fin!

Heldigvis er Lillemann omtrent like glad i å sove som moren sin, så klokken er godt over 8 og det er fortsatt ikke en lyd fra barnerommet. Jeg tusler ned trappa; det er 17 grader i stua! Sender en rask takk til de som trodde litt vel hardt på global oppvarming på 70-tallet og droppa isolasjon i vegger og tak. I det jeg har fått fyrt opp hører jeg lyder fra andre og bleiorama kan begynne… Jeg er utrolig glad i sønnen min, men ikke alt han evner å produsere. Til alle dere som sier at det ikke er noe problem med ditt eget barns fulle bleier – dere ljuger!!! Og noe så voldsomt også da! Finnes ikke et snev av sjarm i en snart ettårings bleier, det er nå helt sikkert!

Som et resultat av dette må man jo få kastet ulumskhetene og da trenger man en søppelpose i den nå nytømte søppelkassa. Ikke noe problem, for de ligger jo i boden ute. En bod som i hele fjor vinter var umulig å komme seg inn i takket være den tjukke blåisen som lå overalt, men som så langt i vinter har vært en samarbeidsvillig drøm. Til i dag… For selvsagt har vi en skikkelig gammel lås som ikke har tålt de 3000 mm med regn vi har hatt i det siste, så den har jo rusta som tusan. Så der står jeg da, i pysj og tøfler, i -10 grader og en eim av bæsj, med sot fra peis og rust fra lås på henda, Lillemann hyler i lekegrinda og jeg begynner å planlegge neste helg og lengter litt tilbake til byen.

God mandag alle sammen!

Legg igjen en kommentar

