Cupcakes sa du?

Altså hva er egentlig galt med muffins? Små, søte og litt tørre muffins? Sånne som du kanskje finner en eplebit eller en syltetøyklatt i om mormor har husket å legge det i alle formene. Av en eller annen besynderlig grunn virker det som om hele verden har glemt disse helt perfekte barnebursdagskakene og heller gått for noen monstre av noen kunstferdig krempyntede berg! Og nåde deg om du ikke har stativ..!

Bildet er lånt av Panduro Hobby AS

Bildet er lånt av Panduro Hobby AS

Saklig at jeg noen gang kommer til å servere små kunstverk i et papirbeger, nøye dandert i høyden i et dertil egnet stativ. Hvem i all verden var det som sa at det er ei litta kake vi skulle bli målt på plutselig? Ei venninne av meg fikk her om dagen spørsmål om hva i all verden hun skulle gjøre i datterens bursdag, hun har jo bare blått cupcakesstativ! Kødder du med meg? Må man ha et i det hele tatt? Det er jo ikke sånn at det kan brukes til noe annet!

Av en eller annen grunn er det åpenbart en selvfølge at dersom man har vogn med seg i butikken, så er man interessert i nettopp cupcakes, for aldri tidligere har noen spurt meg om jeg trenger et startkit til cupcakesbaking, eller stativ, eller frosting, eller rispapirhoder av Angry Birds! Hallo – jeg prøver alt jeg kan for at Lillemann aldri skal oppdage Angry Birds, Spiderman og Cars, da klistrer jeg det vel ikke over alt på den første kaka han skal få i sitt liv!?!

Det er sikkert nå på sin plass å nevne at jeg er helt elendig til å bake. Med min totale mangel på tålmodighet og hat for alt pirkearbeid, så sier det seg selv at jeg ikke en eneste gang har pyntet en kake med stort annet enn rennende sjokoladeglasur og kokos… Da jeg hadde pyntet ferdig dåpskaka til Lillemann kunne jeg lett konstatere at overfloden av spesialinnkjøpt, lyseblå perlestrøssel på ingen måte klarte å skjule at kaka var knekt, lappa sammen og skjeivere enn det berømte tårnet i Pisa. Jeg tipper mamma lo rått da hun mottok bildet av den, meldingen jeg fikk tilbake var vertfall; «Den smaker sikkert godt!» Alltid fint med moralsk støtte fra sine nærmeste…

Så til alle dere cupcakesbakende mammaer der ute som jeg på et eller annet tidspunkt kommer til å møte; jeg tenker ikke på linjene når jeg ikke smaker på kunstverkene deres – jeg demonstrerer! Jeg boikotter og jeg hater deg litt. Det går nok fort over skal du se, men ikke før jeg har hjulpet deg med å skru opp ei hylle eller sage opp noe. Jeg har nemlig nylig oppdaget at jeg er en jævel til å sage – der har du nyttig ferdighet der!

2 thoughts on “Cupcakes sa du?

Legg igjen en kommentar

