FREDAG!

Fredagskake, fredagsfølelse, fredagspils, fredagsclosing, fredagskaffe, fredagslunsj, fredagsfri – kjært barn har mange navn, men en ting er unisont; fredag er en helt spesiell dag.

Etter en uke med hard jobbing enten her eller der er det få ting som slår den stemningen som senker seg over et hus eller en heim når fredagsettermiddagen endelig kommer og roen senker seg. Og den følelsen er ikke noe mindre god når selv om man er hjemme med barn. Herregud, nå venter jo to dager med en forelder til hjemme! For en lykke!

Jeg elsker å ligge i senga en helgemorgen og høre de tre andre i familien romstere nede i stua. Bikkja vil vaske Lillemann i øret når han endelig har funnet noe å leke for seg selv med og Lillemann vil gjerne studere Bikkjas labber lett inngående når hun til slutt har inntatt hvileposisjon. Ingeniøren forsøker etter beste evne å fyre opp i peisen, holde de to krabatene fra hverandre og samtidig lese avis og drikke kaffe. Heldigvis liker mannen kaffen litt kald og setter like stor pris på vintersport på TV som i avis. På dette punktet fungerer altså familien min optimalt etter min mening. Ingeniøren er nemlig et godt innarbeida A-menneske, så der jeg svikter totalt (altså med å være blid og glad om morgenen), der står han som en bauta og får familien opp og ut. Jeg vet ikke om jeg noen gang får takket han nok for alle de helgemorgenene han tok med seg Lillemann og Bikkja ut kl 07.00 om morgenen og trilla rundt i bygda i to hele timer mens jeg lå som et slakt og endelig fikk noen timers blytung søvn. Det er helgemagi det!

For oss har helgen allerede starta litt og jeg nyter en av mine siste fredager hjemme med Lillemann. Snøen føyker rundt huset, alt som falt i natt er måkt bort, barnet sover første lur og jeg nyter min fredagskaffe. Noen ganger er det ganske godt å bare være til også, og å ta seg tid til å nyte de små øyeblikkene i hverdagen.

Ønsker alle en strålende helg og takker og bukker for alle fantastiske tilbakemeldinger, mailer og meldinger jeg har fått etter at jeg begynte å blogge. Det er superhyggelig!!!

Legg igjen en kommentar

