Barnebursdagskaos!

Så er det offesielt – jeg har en ettåring! Jeg er med andre ord godt innkjørt i mammajobben og har flyttet opp i den erfarne gruppen mødre på helsestasjonen. Jeg har også vært oppe i eksamen i Barnebursdag vol 1, og ut fra smilet til poden så tror jeg vi stod med glans!

Noen vil helt sikkert hevde at det gikk en smule trill rundt for meg da jeg inviterte til dagens festligheter; alle besteforeldre, tanter, onkler, fettere, kusiner, faddere og deres barn. Alt i alt var vi 30 personer i Rekkehuset. En rolig ettermiddag med andre ord. Helt fri for cupcakes, som tidligere annonsert. Dog klinte vi til med store mengder boller og den berømte langpannesjokoladekaka. Og jeg sverger til Møllerens og andre gode hjelpere, så det ble boller på 1-2-3. For som en klok venninne av meg en gang sa; de er jo ikke noe mindre hjemmebakte bare for at du har valgt å la noen andre måle opp ingrediensene for deg!

Boller på 1-2-3

Så i går gikk jeg til innkjøp av alt som kunne gjøre livet enklere midt i familiekaoset og for første gang i mitt liv har jeg til og med kjøpt poseglasur! Smakte helt fortreffelig den. Vertfall var ettåringen meget fornøyd der han satt og gliste fra øre til øre med sitt aller første sjokoladekakestykke godt klemt inn mellom alle fingrene og godt ned i smilehullene på henda.

Ballongfest

Vi har vært i akebakken, drukket solbærtoddy, grillet pølser og spist kaker. Sunget sang, blåst ut lys og pakket opp masse fine gaver! Vi har mimret, tørket en liten tåre og ikke minst latt oss begeistre av ettåringens smittende humør og store glede. Og nå sitter jeg med beina høyt og sjokoladekake på skulderen, litt tom innvendig, men med et smil om munnen. Og akkurat som for et år siden har Ingeniøren vært og hentet pizza til oss. Den største forskjellen er at Lillemann ligger trygt i sin egen seng og sover sin søteste søvn helt uten slanger og ledninger festet til kroppen og vi vet at han er verdens sterkeste og tøffeste lille gutt. Jo, også har ingen vært innom med en silikontreningspupp, for den håndmelketeknikken har jeg inne nå.

Så kjæreste Lillemann – gratulerer med din aller første bursdag – vi gleder oss til å feire deg denne januardagen i mange, mange år fremover! Du gir livet mening!!!

Legg igjen en kommentar

