Fill’n Squeeze

Ettersom jeg har vært så utrolig standhaftig på å kjøpe all mat til Lillemann, og ikke en eneste gang servert han økologisk eggeplomme til frokost, så var overraskelsen stor hos Ingeniøren da jeg hadde meldt meg frivillig til å teste et nytt superprodukt for småbarnsmødre; Fill’n Squeeze! Og på dag to av pappapermen og mammaferien satte vi i gang prosjekt smoothiemaking på hyttekjøkkenet. Vi ble gira!

021

Kort fortalt gjør produktet deg til en slags liten Ella’s Kitchen-kokk, og du kan lage smoothier eller middager til de minste, og få de over i de geniale posene som vi alle er så glad i. I oppstartspakken følger det med fem poser og en posefyller. Vi hadde kjøpt inn litt forskjellig frukt, og gikk for den varianten, da middagslageren i meg fikk en så kraftig selvtillitsknekk sist jeg forsøkte meg på det, at hun slettes ikke ville titte frem i dag heller. Lillemann har ikke villet spise bananmos tidligere, og jeg har rett og slett helt glemt å forsøke banan igjen, så vi tenkte dette kunne være en god måte å få i han det på, samt kiwi (som han elsker) og mango (som vi ikke har forsøkt før). Jeg er i utgangspunktet ekstremt i mot å endre matvarenes form og farge, da jeg syns det er viktig at barnet opplever og lærer noe mens han spiser, men som et tidsbesparende virkemiddel ser jeg at dette kan være veldig bra!

029

Vi kokte opp alt i store biter i en blanding av vann og appelsinjuice sånn at bitene ble lette å mose i posefylleren og vips, etter fem minutters kok og squeeze, så hadde vi to poser med ferdig smoothie!

032

Det som hindret dette i å bli en utelukkende suksesshistorie i vårt hjem, var at ettåringen vår gomla i seg resten av mangoen og en halv banan i biter mens vi holdt på… Alt er best når man får spise det selv om dagen, så poenget med Fill’n Squeezen blir litt borte hos oss. Vi brukte nok også litt i overkant dyr frukt, så det økonomiske aspektet forsvinner også litt dersom man må kjøpe nye poser, og fruktprisen i seg selv overgår Ella’s eller andre poser på markedet. Men, og det er et stort men her; hadde vi kommet over dette da Lillemann fortsatt spiste en eller to fruktposer om dagen og vi hadde brukt billigere frukt, så ser jeg absolutt verdien. Min anbefaling blir da å lage en stor blender full og heller øse det opp i posefylleren, da sparer du nok ganske mye tid.

Så er du opptatt av å vite nøyaktig hva ungen din putter i seg, og store biter fortsatt ikke er superpopulært, så er dette faktisk ganske gøy og givende. Posene kan oppbevares i kjøleskapet i 24 timer, eller i fryseren. De er lette å merke og morsomme å se på. Et enkelt og inspirerende kjøkkenredskap, som langt fra bør stå på utstyrslista til vordende mødre og lett kan bli nytt hyllefyll, men som helt klart gir massevis av SuperMammaPoeng og bygger nydelig image i barselgruppa!

Jeg har testet produktet på oppdrag fra de fine folka hos LillePrinsen.

Legg igjen en kommentar

