Let go!

Husmorhendene mine finner alltid noe ekstra å sette i oppvaskamsinen, noen smuler man kan tørke opp eller noe som må ryddes bort. Husmorhendene mine har opplevd en rivende utvikling de siste månedene, men nå har de ferie. Det er bare det at de har ikke helt skjønt det selv enda!Snart fem dager inn i mitt nye liv som Working Mom har jeg vasket veggene på kontorkjøkkenet, tatt ansvar for en ødelagt oppvaskmaskin og støvtørket en god del pulter. Med fare for å bli Office Mom så tror jeg det er meget bra at økonomi-ledelse-markeds-ryddeansvarsuka snart er over. Jeg tok nemlig anbefalingen om å la mannen være bare pappa når han fikk noen timer med barnet etter jobb svært alvorlig, og resultatet har blitt at Ingeniøren har vært meget skånet for husarbeid det siste året og vel så det. Og nå – er det min tur!

I minst ett år har jeg gått og gledet meg litt til dette epokeskiftet i vårt hushold. Denne vakre tiden der Ingeniøren selv skal få se hvor sjukt møkkete vasken hans alltid er i forhold til min. Hvor eitranes forbanna man blir på at ting skylles, men ikke settes inn i oppvaskmaskinen. Hvordan dorullene kommer seg fra pakken sin og over i dorullkurven og at vasken på kjøkkenet faktisk også må skrubbes med Jif en gang i blant! At visne blomster ikke går ut i søpla av seg selv og at man faktisk blir skikkelig sliten av å vaske et helt hus med en ettåring humpende etter gulvkluten. Og i dag er det torsdag – eller VaskeTorsdag som det heter hos oss. Og jeg er så imponert!

Ingeniøren har ikke bare handlet for en uke, kastet glassflasker og vasket hele huset. Neida – han imponerer med fiskeburger med potetbåter og hjemmelaget Dijonaise til middag. Det står nye tulipaner på spisebordet i stua og han overrasker med å tenne stearinlys i hele førsteetasje og servere meg et glass rødvin når jeg kommer ned fra en nybadet Lillemann i Drømmeland. Og det dagen før Valentines (som vi ikke feirer)! Men så skjønner jeg det – vi har hatt besøk av Canal Digital i dag… Huseierforeningen har stemt og bestemt at vi skal ha det alle sammen. Jeg var med på det jeg også, men mest fordi vi da sparte masse penger på internett. Vi har plutselig en drøss kanaler, TV-bildet er så klart at jeg nesten blir redd og akkurat nå prøver Norge å slå Canada. Jeg hadde helt glemt at min like sære meningsfelle gjennom lang tid i går hadde småstjerner i øya og uttalte «jeg tror det blir bra jeg» da jeg sukket tungt og syns det hele var litt skummelt. For to år siden kjøpte vi hund for de pengene vi sparte på å ikke ha digital-TV og i dag må jeg bite i det sure eple og finne meg en ny særhet jeg kan tviholde på så lenge at Lillemann blir stor nok til å riste litt lett på hodet over den rare mamman sin… Pytt – er mer enn nok å ta tak i, så det burde gå greit!

Så da kan siste arbeidsdag i denne uka bare komme. Jeg har overlevd nesten en hel uke på jobb, og mann, bikkje, barn og hus har klart seg helt glimrende uten meg. Hei helg – her kommer jeg!!!

 

Far steller hjemme...

Far steller hjemme…

 

Legg igjen en kommentar

