Bli med toget!

Som jeg har skrevet om tidligere så mener jeg at 8. mars på ingen måte har utspilt sin rolle og nå nærmer datoen seg med stormskritt. I år tror jeg faktisk denne dagen vil bli markert av langt fler enn vanlig takket være vår nye kvinnelige statsminister og vennene hennes. Regjeringens flirting med KrF gjennom reservasjonsretten har skapt betydelig mer opprør enn jeg tror de noen gang kunne forestilt seg, og bra er det! Takket være Susanne Kaluza og hennes enorme pågangsmot og sterke stemme har vi andre syvsovere våknet og tatt til ordet mot dette åpenbare tilbakeslaget mot norsk likestilling og de kampene vi allerede har kjempet.

Nå har Kaluza nok en gang kommet med et glitrende initiativ og jeg håper alle blir med og støtter opp om saken på Kvinnedagen. Vi må åpenbart kjempe kampen om igjen og jeg har tatt på boksehanskene!

Bli med på det viktigste 8. marstoget på 2000-tallet!

Bli med på det viktigste 8. marstoget på 2000-tallet!

5 thoughts on “Bli med toget!

  1. Ja! Skulle ønske eg budde i Oslo og kunne bli med dykk, men det blir jo litt lurvenhei her i Bergen også. Det skal i alle fall vere ein reservasjonsrett-parole m.m. Håpar mange deler og markerer dagen!

  2. Tilbaketråkk: Blir du med å lage tidenes 8. mars tog i år? « Susanne Kaluza

  3. Tilbaketråkk: Litt kvinnorama på ein torsdag | moldvarp

Legg igjen en kommentar

