Alenemamma

Sjokkedorisei så sliten man er!!! Ingeniøren har tilbragt helgen i Alpene med kolleger og etterlatt resten av oss til oss selv. Det kjenner jeg at jeg håper ikke kommer til å skje igjen med det aller første… Jeg har fått minst 12 nye grå hår og en nyvunnet respekt for alle aleneforeldre – dere må ha et ekstra gir!

Av alle ting bestemte Lillemann seg for å være litt vanskelig på sovinga, bæsje en gang på en hel helg (ja – jeg kasta opp da jeg skifta den bleia!) og ikke minst rimelig sinna fordi han har vært veldig trøtt. Og hvis jeg skal kunne gi alenesmåbarnsforeldre et godt råd; ikke skaff dere hund, det bidrar ikke til økt harmoni i heimen! At jeg i tillegg har valgt å være mer sosial denne helgen enn jeg har vært på lenge, og antall timer kvalitetssøvn dessverre  har vært langt fra optimalt, hjelper jo heller ikke så mye. Man får på ingen måte en ærespris av mammainsatsen etter minst ett glass vin for mye og fem timers søvn. At jeg aldri lærer!

Jeg føler meg stort sett meget priviligert som har fått lov til å bli mamma, men når man kommer til døgnets morsomste timer (de begynner klokka 22), så er det ikke alltid like gøy å innse at man ikke lenger er 20 år og kan fungere helt perfekt til tross for svært få timer på hodeputa. Jeg angrer. Men å så godt det er å sitte med fine venninner og iskald Prosecco i glasset og skryte uhemmet av barn, egen mammainnsats og den generelle evnen til å få alt til å fungere sømløst. Nå er vel sanheten en litt annen, men i nattens mulm og mørke er det lett å bli revet med!

Så nå sitter jeg her, med beina høyt og Solo Super i glasset. Jeg har prøvd å gjøre opp for litt slapp innsats i går med besteforeldrebesøk ispedd GakkGakkmating og haglskur. Ingeniøren er fortsatt et godt stykke hjemmefra og jeg stiller meg tvilende til at jeg er spesielt mottakelig for de dype samtalene når han endelig er tilbake, men en ting er vertfall sikkert; jeg gleder meg veldig til å komme meg på jobb i morgen, drikke varm kaffe og få slappet av litt! For dette alenemammalivet er jaggu hardt!!!

Velkommen hjem, kjære!!!

Velkommen hjem, kjære!!!

Legg igjen en kommentar

