AprilFoolsDay

Jeg misliker denne dagen sterkt. Det er rett og slett utelukkende fordi jeg først de siste årene har oppdaget mitt naturtalent og evne til å lure folk, herunder spesielt mindre barn. Det viser seg at disse er svært godtroende! Jeg har også skjønt at dette er noe min mor har vært 100% klar over i hele mitt liv…

Mamma er en kreativ sjel. Ikke sånn tang og tare, lilla hår-kreativ, men mer sånn historiefortellingskreativ. Dette har blant annet ført til at dameklubben Fru Nilsens venninner i lang tid har lett etter hullet etter gryta med gull på Pengeodden i Tyrifjorden, og at jeg var overbevist om at bommen ned til hytteparkeringen var oppført for å holde tyskerne borte. Altså, det siste er ikke helt idiotisk i dag, men da jeg var mindre var det svært lite sansynlig at en tysker noensinne ville forvirre seg til nettopp denne parkeringsplassen. At noen ville vært interessert i det under krigen er enda mindre realistisk all den tid hytteområdet nok ikke var spesielt etablert på denne tiden. Vår hytte ble satt opp i 1956 og etter mine beregninger var ikke akkurat Norge overfylt av tyskere på den tida!

I senere tid har min mor møtt Gartneren og det er få i denne verden som er så glad i 1. april som han. Han er ikke på noen måte noe god på luring, men hvert år tikker det inn en mer eller mindre tøysete sms om at det er en tidevannsbølge på vei inn Oslofjorden eller at det står elg eller andre villdyr i hagen. Så langt har vel ingen av barna gått helt på disse mer eller mindre gode luringene, men Gartneren er strålende fornøyd bare vi nevner det på neste familiemiddag, så vi lar han nå bare holde på…

Det denne dagen gjør som plager meg aller mest, er at den ødelegger alle nyheter for meg i ett helt døgn. Og jeg er over gjennomsnittet glad i nyheter… Jeg stoler ikke på noe eller noen! I dag har jeg sammenlignet alle nyhetssendinger og avisforsider, jeg har googlet og undersøkt, og den ene gangen jeg trodde noen forsøkte å lure meg, så tok jeg feil (akkurat som at informasjonen om at man har bestilt tid hos en healer ikke bør tas som en Aprilsnarr?!?)! Så nå boikotter jeg resten av nyhetsdøgnet og dukker ned i all verdens dårlig TV-underholdning med god samvittighet.

Sees om et år, din Tøysedag!

Første april

2 thoughts on “AprilFoolsDay

  1. Jeg holder meg unna det beste av nyheter, facebook, blogg og diverse denne dagen – rett og slett fordi jeg er så idiotisk lettlurt!!

Legg igjen en kommentar

