Haiti Cheri

Lyst til å gjøre noe gøy med familien og samtidig jobbe litt med karmaen? Da kan du gjøre som Lillemann og meg og ta deg en tur til Rockefeller og Familiesøndag med Prosjekt Haiti!

Prosjekt Haiti er en norsk/haitisk stiftelse som har arbeidet i Haiti siden år 2000. Deres første prosjekt var grunnskolen Petit Troll i hovedstaden Port au Prince. Etter hvert har organisasjonen vokst, og de driver nå en rekke prosjekter både i Port au Prince og i landsbyen St. Luis du Sud sør i Haiti. Min tidligere superkollega Runar er sterkt engasjert i organisasjonen og Haiti generelt, og jeg har planer om å få med meg både Mormor og kanskje en fetter og kusine på turen.

Familiesøndagen starter kl 12.00 med trommeworkshop og haitianske rytmer med musikere fra Zing Experience, samt kunstworkshop med fokus på haitiansk voudou-tradisjon (kl 12 – kl 14). Deretter blir det sirkusforestilling med Zirk Mir (kl 14 – kl 15). Forestillingen handler om Zirk Mirs jordomseiling der de blant annet tilbrakte tid på Haiti. I tillegg blir det stands med informasjon om Haiti og salg av haitiansk kunsthåndtverk og det vil også bli solgt enkel mat og drikke. Jeg har fått lovnader om noen fantastiske kanelsnurrer, og da er ikke jeg spesielt vond å be!

Bli med da vel – la en (mulig) overskyet søndag gi et bidrag til andre!

Haiti

 

Legg igjen en kommentar

