HelgeHelter

Noen helger går bare alt på skinner, andre helger kan det virke som om skinnene er lagt ned med krøll på. Dette har vært en sånn helg – på alle mulige måter!

Fredagen kom med vårlig håp i finværet og etter sykehusbesøk og avskjed med Ingeniøren, pakket jeg Bikkja og Lillemann i bilen og dro til Mamma og Gartneren. Bikkja fikk besøke SuperOnkel og takk og pris for det. For Supermammaen er åpenbart ikke immun mot magevirus som flyr i vårluften i kontorlandskapet, så lørdag morgen startet med krum rygg over toalettet. Og slik fortsatte den… Den nervøse magefølelsen fra fredagen var langt mer enn det, og i snødrevet på lørdag var optimismen snudd til bunnløs selvmedlidenhet der jeg lå på sofaen til mor og Ingeniøren satt glad og fornøyd i solsteika i fjellheimen.

Men heldigvis har Lillemann fantastiske besteforeldre som gjør alt de kan for at han skal ha en fin helg selv om mammaen hans har gått ned for telling. Så mens jeg lå i fosterstilling og syntes synd på meg selv, stod han og spilte piano og dansa med bestefar, lo seg skakk av mormors SovePingvin eller betraktet bestefars Dijeridoo-spilling med en betenkt og forundret mine. Bleier ble skiftet, mat ble servert og kveldsbadet ble tatt uten at jeg trengte å løfte en finger. Å dra på overnattingsbesøk i nabolaget var altså årets definitivt beste avgjørelse!

Så etter tre dager uten å holde på spesielt mye mat har jeg, skuffende nok, ikke blitt spesielt mye tynnere, men ekstremt slapp. Jeg har spist fiskeboller i hvit saus, noe jeg strengt tatt trodde jeg skulle slippe å gjøre på en stund, og jeg har fått mange små koseklemmer av Lillemann som lurer fælt på hvorfor mamma bare ligger der. Heldigvis har pappapermen gitt Ingeniøren en ørliten evne til å vise empati, så pleien har vært eksemplarisk og omsorgen har vært målbar. Den pappapermen blir jeg bare mer og mer glad i merker jeg!!!

 

Syk mamma

 

Legg igjen en kommentar

