Årets beste påskeegg

Familien har et helt spesielt påskeegg i år. Schwestan er sprekkeferdig og høygravid og jeg venter på ei litta kul niese eller en søt nevø. Lillemanns kusine er superklar for storesøsterjobben, men skeptisk til bæsjebleier. Og når tante ser på ettåringen ser jeg et lite snev av skepsis. Og jeg kunne ikke vært mer enig med henne…

Vår lille smilemann har vist seg å ha et ganske høylydt og voldsomt temperament. Det er ganske slitsomt. Tante syns det er litt godt å se. Jeg tror vi har vært litt for heldige så langt, og får igjen nå. Det måtte jo være litt protest i andre enden av smilet… Og så går tankene til vårt eget lille prosjekt. Vi har ikke ventet til den mulige storebroren nesten er fire før vi setter i gang med nummer to. Vi er ikke i nærheten av å være ferdige med bleier selv om Lillemann syns det er fryktelig barnslig å ligge på stellebordet. Vi har ikke lært bort mysteriet med gaffel eller skje enda, og enda mindre fått på plass de ordene man trenger. Mister jeg verdifull tid med eldstemann ved å stresse inn i en ny graviditet? Taper vi på å bruke tid på hormoner og i sykehusganger eller vinner vi på å kanskje kunne få to tette?

Jeg nyter de gode stundene om dagen. Kosen, oppdagelsene, læringen og treningen. Jeg nyter å finne tilbake til kjærsten min, ha tid til å lese en avis under sovetiden og rom til å gjøre egne ting. Hvor mye av dette mister jeg om vi lykkes og får et nytt barn tett opp til det vi allerede har?

Jeg er spent og usikker. Det finnes ingen garanti for at vi blir fler, men om vi blir det så håper jeg at jeg både får med meg Lillemanns store steg inn i sin uavhengighet og frihet, og den nye lille byltens store og varme tilstedeværelse. Men først skal vi heie frem Tante Schwestan i innspurten og glede oss over et nytt lite menneske i kaoset. Nå vil vi treffe deg snart, lille skatt!

20140415-122947.jpg

Vil du se flere bilder fra Hyttehyggen? Følg meg på Facebook (Jannoramablogg) og Instagram (@jannoramablogg)

Legg igjen en kommentar

