Fra vår til vinter

Verandaen er full av snø og utenfor vinduet møtes vi av en vegg av snø. Vi har forflyttet oss til Trysilfjellet og akkurat nå er det helt greit å sitte inne med fyr i peisen og litt Prosecco i glasset. Vi må jo feire Ingeniørens 35 årsdag!

For fem år siden feiret jeg en kjærste jeg ikke hadde kjent ett år enda. En mann jeg delte en aldeles strålende leilighet med på Sagene. Jeg hadde alliert meg med sjefen og vennene hans, og vi feiret med rebusløp, overraskelser og alt for høy musikk. I dag ble det boller på senga og en flaggveivende Lillemann som syns det hele var helt fantastisk. Tenk for en start på dagen; sang, tøystykker på pinne og boller i senga med både mamma og pappa! For en ettåring tror jeg faktisk ikke livet kan bli stort bedre…

Og godt var det at dagen begynte så bra, for å sitte i bil til Trysil er nok noe lenger ned på lista over Lillemanns favoritter. Dessverre for han så hensyntar ikke vi foreldrene det så veldig, men med mange stopp og tilstrekkelig med leker og godsaker i Fjellreven-sekken, så kommer vi alltids i mål! Hytta vår er utleid, så vi har inntatt Svigers residens. Syns alltid det er veldig rart å se andres biler og ski stå utenfor hos oss… Spørs om vi ikke må være betydelig mer på egen hytte neste sesong…

Nå gleder oss til en siste påskeinnspurt med akebrett, solvegg og appelsiner i morgen. Og i mellomtiden skal vi lage en Coq au vin og feire verdens beste Pappa og Kjærste!

God Skjærtorsdag!

 

Sen bursdagslunsj for Kjærsten min!

Sen bursdagslunsj for Kjærsten min!

 

Legg igjen en kommentar

