Shop till you drop

I går var det dags – dags for å ta et alvorlig oppgjør med mammagarderoben! Buksene er brukt så mye at glidelåsen har gått i stykker og fargen er helt ubestemmelig. Det finnes ikke en t-skjorte uten en mat- eller gulpeflekk som bare rett og slett ikke går bort, for ikke å snakke om undertøyet som er langt fra en sexgudinne verdig… Og man blir vel det man bærer? Jeg har åpenbart gått for komfort i det siste…

Jeg er langt under gjennomsnittet høy, og etter å ha hatt en hybelboer i drøye 8 måneder har kroppen rett og slett inntatt en litt ugrei form. Det ødelegger på en måte shoppinggleden noe, mildt sagt. Jeg syns butikkene bugner av fine klær om dagen og jeg gikk fryktløs på det første og beste stativet jeg så. Raska med meg den ene buksa etter den andre, og sommerkjoler med volanger, prikker, blomster og striper. Jeg slang til og med med en shorts og en bikini på et tidspunkt! For en galskap… Altså, jeg så ut som ei tønne i mesteparten, om jeg var så heldig å få det igjen i det hele tatt. Lommer sprika, glidelåser var på bristepunktet og min teori om at brun hud ser strammere ut enn vinterhvit fikk helt klart vesentlig mer kjøtt på beinet, omtrent som meg. Bare at det strengt tatt er fett. Og ganske mye av det.

Til  min store glede var min kjære Ingeniør med på handleturen, men til alt hell befant han seg på en hodeløs leting etter meg da 17 klesplagg ble forkastet og oppgitt etterlatt i prøverommet (Sorry, KappAhl). Da vi endelig ble gjenforent fikk han servert det værst tenkelige spørsmål en mann kan få; Hvorfor har du ikke fortalt meg at jeg er bælfeit? Altså, det kan man jo bare ikke komme godt ut av! Stakkars mann! Småklam i henda (ja, for jeg insisterte jo på å leie må vite) fikk jeg klar beskjed om at det kan man jo rett og og slett ikke si. Og hadde han gjort det så hadde han jo blitt hengt ut i flere år fremover. Og det har han jo helt rett i.

Men alle dårlige dager kan reddes om man bare har de rette triksene i ermet, og det har jeg. Eller – jeg har en favorittbutikk over alle favorittbutikker; og der blir jeg i så godt humør! Selv kl 19.30 er det strålende stemning og vanvittig god service og jeg fant både det ene og det andre som fikk bli med meg hjem. Og uansett hvor vanskelig kroppen har blitt og hvor avslørende prøveromsspeilene er, så måtte jeg nok en gang slå fast i bilen på vei hjem at joda; jeg er et så enkelt menneske at jeg faktisk blir litt lykkeligere av en times real shopping!

Og for ordens skyld så rundet jeg av dagen med årets første løpetur…

 

Shopping

4 thoughts on “Shop till you drop

  1. Jeg trenger å vite hvor den favorittbuyiklen din er! Etter at Gustav gjentok «sexy mama» etter pappan, riktignok uten samme lure smil om munnen, ble jeg bestemt på at denne gangen skal jeg ta grep! Greit nok, man er ikke heit 3 dager etter fødsel (med unntak av bokstavelig talt siden svetten renner), men man ser ikke lekker ut når man sleper seg ut av soverommet i trusa, med en slapp mage hengende under særdeles ruvende attributter som best kan beskrives som jækla bristeferdige vannmeloner. Hårbørste? Så den før fødselen en gang…ikke sett siden, på samme måte som sminken.

    Så prioriteringslisten er klar. Først ammenbh i riktig størrelse – hvem ante vel at det var mulig å gå fra liten A til D på null komma niks? Deretter frisør, og så klær. Og kanskje også et par dyre solbriller siden garderoben åpenbart blir midlertidig, men kun dersom jeg tror at jeg klarer å ikke sette meg på de denne gangen.

    Såååå… Klesbutikktips, yes please!

    Bill.mrk.
    Big mama, big melonas

    • Jeg går så og si aldri tomhent ut av «Olivias» på Sandvika Storsenter (vet de har en butikk på Strømmen Storsenter også, samt at de sender om man bor langt unna). Den er altså helt magisk og har alt fra gode bukser, nydelige kjoler, skjorter og fantastiske strikkeklær til lysestaker, vesker, nye puter og dritlekre smykker.
      Og de som jobber der er rett og slett helt nydelige! Alle sammen!!!
      Du finner de på Facebook her; https://www.facebook.com/OliviasVerden

      Ta deg en tur dit, så får du garantert et nytt favorittplagg med deg hjem (jeg kjøpte alle buksene jeg har brukt i permisjonen min der-og har ikke angra ett sekund!).

      Og gratulerer med vel gjennomført graviditet og fødsel!!!

      Janne

Legg igjen en kommentar

