Hobby til salgs

Når man får barn ender det meste som er gøy på hattehylla. Det må harde prioriteringer og forhandlinger til, og friheten til å bestemme over egen tid forsvinner, om ikke for alltid, så vertfall for en god stund. Du kan bare glemme å nyte et rolig måltid eller en hel natts søvn. Man blir fiendtlig innstilt til naboers formiddagsprosjekter, da de har en tendens til å foregå akkurat når poden har sovnet, og alle gjøremål planlegges etter et strikt sove/spise-regime. Kort sagt; huset får en ny sjef.

For min del ble denne virkeligheten krystallklar rimelig kort tid etter at jeg ble gravid. Livet blir snudd på hodet det øyeblikket en liten marsboer flytter inn i kroppen din og plutselig har man en uforklarlig lyst på brødskiver med spekeskinke og brie, enda man stort sett aldri spiser det ellers. Man legger seg i det man kommer hjem fra jobb og får toalettrutiner som gir inntrykk av at kroppen har blitt en sil. For far i huset kan det virke som om realiteten synker inn med sneglefart, men noe sier meg at vi nærmer oss noe nå…

Vi har innført løpedager. Ikke det at jeg bruker mine, men Ingeniøren har innsett at han ikke bare kan stikke av når det passer for han. Jeg er über-streng på familietid og torsdagsvasken, så han har stort sett et realistisk syn på hvor mange gutteturer, jobbmiddager og punkekonserter det er rom for i løpet av et år. Den beinharde prioriteringen har nå ført til at dagen i dag muligens går inn som årets beste dag så langt. Ikke bare skinner sola fra en skyfri himmel, familien er hjemme i en nesten tom rekkehusgrend og helgen bare så vidt har begynt; neida – Ingeniøren har lagt motorsykkelen ut for salg!!! Endelig har han skjønt at det ikke finnes tid i livet til en småbarnsfar med bikkje, hus, hytte og masete kone til å race rundt på måfå på en alt for bråkete motorsykkel! Og om dette salget nå faktisk blir en realitet, så vil vi få så mye plass i gangen! Da får hjelmer, motorsykkelstøvler, tjukke kjøredresser og alt mulig annet drit nødvendig utstyr flytte opp på loftet sammen med ishockey-bekyttelse man sparer på i tilfelle man skulle trenge det en dag.

Husmora jubler, naboene blir sikkert glade og ambulansepersonellet kan stryke en potensiell trafikkskadd av lista si. Jeg skjønner at det gjør litt vondt i sjela og at dette ikke er en enkel ting å gjøre, men oi så glad jeg er!!!! Dette er det beste du kunne gjort for meg i denne hormonelle tida, kjære!

Halleluja – I love Kr. Himmelfart!!!

 

Motorsykkel

Løp og kjøp – someone!!!

 

Legg igjen en kommentar

