Ett halmstrå…

Noen visste så alt for godt at alt slitet, alle opp- og nedturene og alle hormonkarusellene familien har vært med på i det siste, ikke har gitt de resultatene man har håpet på. Etter noen lange døgn sitter vi igjen med ett, bittelite, enslig håp. Ett embryo, alene i verden. Realisten i meg er svært skeptisk.

Ok – her er det som taler FOR:

  1. Man trenger bare ett for å få ett barn
  2. Ferske forsøk gir mye større mulighet enn TIN (nedfryste embryoer, som er det Lillemann er)
  3. Jeg har vært gravid en gang før, så kroppen «kjenner igjen» det som skjer

Allikevel har jeg mista håpet. Jeg tror ikke vi kan være så heldige 5. juni to ganger. Jeg tror ikke vi kommer til å møte den lille personen petriskålinnholdet kan bli. Jeg er redd vi har tapt nesten før vi har begynt.

Ett ørlite håp. Etter uker med medisiner og harde påkjenninger. Det føles som om man har svikta. Alle leger og sykepleiere, familie, venner og ikke minst Ingeniøren og Lillemann. Med ett så er man så fryktelig alene med ansvaret for resultatet. Alle har prøvd sitt beste, men det var min kropp som ikke leverte.

Jeg er vant til nedturene, men det gjør like vondt for det.

Kjære Lille Frø – du er det mest velkomne lille frøet jeg vet om, så fra i morgen må du klamre og klore deg fast og bli med på den fantastiske reisen Livet er. For jeg skal gjøre alt jeg kan for å gjøre det til en magisk opplevelse, for det vet jeg at du vil gjøre for meg.

Og nå – når vi nærmer oss målstreken, så vet jeg at jeg er klar. Klar for å kjenne livet ditt begynne i min kropp. Klar for å levere deg over til verden. Klar for å oppleve en ny vår gjennom dine øyne.

I dag skal jeg synke litt sammen. Gi opp, om enn bare litt, ved siden av min sterke og tapre Ingeniør. Men i morgen, da er jeg der igjen.

Ett halmstrå klamrer jeg meg til. Jeg håper det er lysegrønt…

 

Halmstrå

2 thoughts on “Ett halmstrå…

  1. Takk for at du deler dette med oss. Det tenker jeg at mange med meg setter pris på. Jeg jobber innenfor «faget» og er av den grunn ivrig leser. Håpet er lysegrønt, og jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe.
    Klem

    • Jeg blir så ydmyk og glad av sånne meldinger, Beate.
      Tusen takk for at du jobber for at enda fler kan få oppleve gleden med å få barn!!!

      Janne

Legg igjen en kommentar

