I’m back!!!

Sakte, men sikkert, kjenner jeg Hormonika forlate kroppen. Humøret stiger, trettheten forsvinner, kroppen kommer inn i sine mer vante former og jeg kan ligge i timesvis i solen igjen. Jeg kjenner ikke lenger etter hvert minste knip eller vondt, jeg Googler ikke bivirkninger og tidligtegn konstant og jeg syns til og med Ingeniøren er en skikkelig grei kar! Dessuten griner jeg ikke så fort porten slår igjen litt for hardt eller nøklene ligger igjen inne når jeg endelig har kommet meg opp til bilen. Herlighet for en god følelse!

Når alt kommer til alt fant både Ingeniøren og jeg flere posetive ting ved at jeg ikke ble gravid akkurat denne gangen. På toppen av min liste troner en åpenbar ting som at jeg får bade, noe som vil være en fordel når vi tilbringer to uker på Kreta i månedsskiftet juli/august. Jeg har også klokketro på at Yatzy på rommet etter at Lillemann har lagt seg vil bli vesentlig festligere med rosèvin til enn uten… På min manns liste går ; «En helt vanlig sommer» av med seieren. En sommer der jeg ikke er kvalm, livredd og stuptrøtt, eller med et lite menneske som ikke tåler så mye varme hengende på puppen. Og jeg er enig med han. Det skal bli godt med en skikkelig pause, et pusterom, ekte familietid før barnehage og hverdagen tar oss i august.

Og i denne kontrastenes tid har Lillemann og jeg i dag vært på besøksdag i det som blir den lille sjarmørens tilholdssted på dagtid fra høsten. Nå skal det sies at om Lillemann får litt sand eller grus presentert for seg, så er han stort sett i himmelrik, så barnehagen innfridde på alle måter for poden. Litt skummelt med alle de voksne som stod og så på han, men veldig gøy med alle de andre barna som var der. Og for en gjeng nydelige barn! De minste ville vise frem alle lekene og de største ville hjelpe han rundt omkring i det store lekearealet. Og jeg følte meg nok en gang så utrolig trygg på at vi har valgt rett sted for han å være. 18 barn i alle aldre får tumle rundt i et stort lekeområde, eller sitte på fanget om verden blir litt for skummel. 18 sjeler med sine behov og undringer, og fem voksne med ett brennende ønske om å gjøre dagene deres innholdsrike og magiske. Det er ikke vannrom eller sanserom eller ballrom eller baser, men sang og musikk og stabilitet og trygghet. Jeg tror ikke minst mammaen kommer til å føle det veldig godt.

Så nå gjenstår det bare å få kroppen inn i bikiniform så fort som faen, for nå når jeg ikke kan skylde på at jeg er gravid må jeg vel bare bite i det sure eple og innse at jeg rett og slett bare er litt feit. Eventuelt blir det litt shopping av mer flatterende bikini i morgen. Tror faktisk jeg starter der jeg…

 

Bikiniform

 

Legg igjen en kommentar

