Halvtårsdag!

Jeg har blogget i ett halvt år allerede! 6 måneder med sinne, frustrasjon, sterke meninger og familiekaos. Jeg har gitt av meg selv og delt på mine kjæreste, og jeg er overveldet over hvor mange som liker det jeg skriver. Og hjemme har vi faktisk fått det mye mer harmonisk, tro det eller ei.

Jeg syns det er en skam at våre mest leste bloggere stort sett forteller oss om hvordan vi skal kle oss, te oss og pakke kofferten vår. Hvordan oppførsel som strengt tatt minner om tvangstanker er det eneste riktige og der politiske meninger, eller ting som faktisk betyr noe, holdes helt utenfor. At vi, i ett av verdens rikeste land, trenger å flykte inn i fantasimenneskers verdener for å tilfredsstille et eller annet merkelig behov, er fortsatt utenfor min fatteevne, men jeg er glad for at det er plass til oss alle.

På bursdagen min oppsummerte jeg litt av hva jeg har oppnådd og gjort det siste året, og mye av det jeg er mest stolt av, handler jo nettopp om bloggen. Jeg er stolt av at jeg har skapt en stemme, at jeg tør å stå opp for meg og mine meninger, at jeg kler meg så naken som jeg gjør og deler det vondeste som kan bli det fineste. Det er over min fatteevne at innleggene mine har blitt delt så mye, omtalt så ofte og publisert i flere medier. Jeg har blitt invitert til å gjesteblogge på Maddam.no, jeg har blitt sitert i Universitas og jeg har blitt intervjuet av Vårt Land. Jeg har fått med meg folk i tog og inspirert enda flere til å heve sin stemme og ta et standpunkt. Jeg har gitt Prøverørsmødre ett nytt ansikt og tatt med enda fler inn på en guidet tur i det merkelige universet det er å leve i hormonbobla.

Og så i dag, når jeg mer eller mindre går ut i årets sommerferie, står jeg og min familie overfor nok ett innholdsrikt og spennende halvår. Vi skal inn i en ny epoke med barnehagestart og matpakkesmøring. Vi skal på nytt i gang med hormoner og utallige legebesøk. Vi skal møte en helt ny form for tidsklemme og familieorganisering, og vi skal midt oppe i alt dette forsøke å ta vare på hverandre og kjærligheten.

Og dere skal selvsagt få bli med! Jeg er så utrolig takknemlig for alle som følger, støtter, roser og leser. Dere som feller tårer, ler høyt og rødmer når intimgrensa er passert for lengst. Til dere som gir meg varme klemmer og takker for innlegg og innsats, og til dere som slettes ikke kjenner meg, men som allikevel har blitt en del av hverdagen min. Og ikke minst til familien min som så raust lar meg dele av hverdag og barndom, milepæler og småting. Jeg er så stolt over å ha dere rundt meg og så glad for at dere er akkurat dere.

Og hvis du vil gi meg en sommergave og gjøre denne dagen enda bedre; hva med å dele ditt favorittinnlegg på Facebook eller invitere vennene dine til å følge meg og bloggen videre?

Ha en strålende tirsdag – jeg gleder meg til fortsettelsen!

 

Ballonger

4 thoughts on “Halvtårsdag!

Legg igjen en kommentar

