Feriestart

Så er det endelig vår tur også. Vår tur til å pakke sammen alle sommerklær, ullegensere, sengetøy, leketraktorer og sydvest – og gjøre oss klar for en litt lang uke i SommerNorge. Og det eneste som er sikkert er at vi ikke aner hva Norges-uka vil bringe! Og ei heller de to ukene under Kretas sol.

Etter en hektisk familiehelg med Krepsefest og Barnebursdag registrerer jeg at VM snart er over (endelig!), at Jon-Arne Riise er gifte for 23 gang og at Aftenposten har begynt å lære oss ting vi kan gjøre på 2 sekunder, 2 grep eller 2 minutter. Det knivstikkes over en lav sko i sommerheten og nordlendingene klager på at søringan klager – og da er alt som det skal være.

Jeg forsøker å senke skuldrene. Jeg prøver alt jeg kan å tenke at jeg nå ikke bare skal glede meg til det som kommer, men nyte det som er. Vi har fire blankskurte uker forran oss, og jeg skal gjøre det jeg kan for at alle i familien skal nyte de ukene like mye, på hver sin kant – og sammen. Men først og fremst skal jeg la blogg være blogg i en periode. Fortvil ikke; jeg kommer til å ta dere med både på hytta og til Kreta, men ikke like ofte som jeg vanligvis gjør. Dette er vår tid, og Lillemann og Ingeniøren skal få hele mamma og all oppmerksomheten de ønsker fra kona – og da må noe vike.

Så nå blir det ikke nattalesing for deg, Linda, i hvertfall ikke hver natt, men jeg lover å fortelle om alt som går sånn passe etter planen, hvordan mine forventninger front-mot-front-kolliderer med Ingeniørens og hvordan charterlivet blir! Og mellom blogging vil du helt sikkert kunne følge oss på Instagram (jannoramablogg) og Facebook!

Vi sees og leses en gang i blant; nå skal familielivet nytes og gutta prioriteres!

Lillemann ønsker alle en god sommer (på vei til Krepsefest)

Lillemann ønsker alle en god sommer (på vei til Krepsefest)

 

 

4 thoughts on “Feriestart

Legg igjen en kommentar

