Foreldremøte

Så har vi altså væt på vårt første foreldremøte. Jeg har aldri følt meg så voksen i hele mitt liv! Bare det å si foreldremøte får meg til å skjelve litt, men fy søren så hyggelig det kan være! Og jeg har holdt klar av verv og oppgaver – there’s a first for everything!

Denne uka er et fyrverkeri av innhold og store variasjoner! Foreldremøte i dag – premiere på Edderkoppen på onsdag. Og midt i mellom henting og bringing, lederutvikling, nye ansatte, husarbeid og tørking av snørr pågår det en evig jakt etter tidlige gravidetegn. Kjenner jeg kanskje litt nå? Er det et godt tegn at jeg er litt småkald og kjemper mot kvalmen flere ganger om dagen? Nei vent; det er bivirkninger fra progesterontilskuddet jeg tar, Crinone. Bør jeg glede meg over at jeg ikke lenger kan forme en enkel setning grunnet voldsomme angrep av mangel på ord? Vil puppene mine oppføre seg annerledes nå som jeg har ammet et barn og de strengt tatt er godt brukt? Kanskje de ikke blir like ømme like fort?

Ventetid. Rugetid. Tålmodighetsprøve. Forbanna lange dager. Jeg hater å vente. Vi er vant til å få svar, få visshet, når vi trenger det. Vi er ikke lenger skapt for å ta tiden til hjelp. Vi har åtte ultralyder, 3D-bilder av fosteret, «alle» vet kjønnet før magen synes. Jeg strever med å vente ti dager i uvisshet. Jeg vil vite nå! Jeg vil slippe å lure lenger! Jeg vil ikke lenger ta hormoner som gir meg kviser og kvalme-nå vil jeg videre! Jeg er negativ realist for tiden og anser det som svært sansynlig at vi må igang med TIN-forsøk om en måneds tid. Nå vil jeg bare komme dit. Skylle ned skuffelsen med rødvin i høstmørket og prøve igjen. Jeg vet at jeg ikke kan vite, men jeg føler at jeg vet.

Velvel, jeg får ikke endret på det. Jeg kan ikke påvirke noe mer. De barna vi skal ha kommer til oss når det er deres tid. Vår oppgave er å vente på dem. Og gjennom det lærer vi oss kanskje å vente tålmodig på alle de små utredningene, historiene og «skal barene» vi vil møte i årene fremover.

 

Foreldremøte

4 thoughts on “Foreldremøte

  1. Det er godt å lese at jeg ikke er «den eneste». Jeg føler meg som verdens særeste person for tiden. Og samtidig ekstremt ensom i mine tanker og følelser. Ingen i min nærmeste omgangskrets kan sette seg inn i hva som foregår. Tok en test i dag (neg.). Det var dumt, og jeg visste det fra før. Forrige (naturlige) graviditet tok jeg en test på dag 31 som var negativ. Så det at denne testen var negativ på rd 11 trenger ikke å være urovekkende. Det er vanskelig å holde på spiriten og tenke at dette kan gå bra. Samtidig er jeg så uendelig glad for at jeg har verdens flotteste fireåring. 🙂 Livet er en berg-og-dalbane av følelser for tida. Da er det godt å lese bloggen din og føle litt «støtte» fra noen som vet… Takk

    • Uttrykket Berg-og-dalbane har blitt brukt av flere i samme situasjon i det siste; veldig dekkende!
      Det er helt uutholdelig å vente, men det er det eneste vi kan gjøer. Og går det ikke veien, så er det ingenting vi kunne gjort annerledes.

      Jeg krysser fingrene for at testen tar feil og at du opplever det samme som sist!
      Lykke til med de siste rugedagene før blodprøve!!!

      • Jeg føler så med deg… Tror ikke det har gått her heller, og du er den andre Prøverørsmammaen som har måttet gi opp håpet i dag som jeg har hørt om…

        Dette er forferdelig tøft, og det er bare du som vet akkurat hvordan det føles for deg. Ikke mist håpet enda! Vår Lillemann er fryst ned som både sæd og embryo og er høyst levende i dag-så dette kan fortsatt gå!
        Ta deg ett glass vin eller ei skive med forbudt pålegg i dag; det har du fortjent!

        Prøverørsmammaer er noen av de sterkeste kvinnene som finnes, det sa en sykepleier på Riksen til meg for noen forsøk siden… Så selv om du kanskje ikke føler det akkurat nå, så er du det. Vær stolt av at du har holdt ut alle skuffelsene!!!

        Varm klem til deg

Legg igjen en kommentar

