Smidigheten har møtt sin overmann – i Son

Har du noen gang vurdert å gi bort et gavekort på SPA? Kanskje med hotellopphold i tillegg? En fantastsisk gave på et nydelig sted? På Quality Spa & Resort Son kanskje? Ikke gjør det! For om det skulle skje noe slik at mottakeren sliter med å bruke det i løpet av ett år så har du brukt masse penger på absolutt INGENTING!

Mine svigerforeldre var nemlig så gavmilde i fjor. Vi skulle få kose oss i en suite med frokost på rommet og nyte SPA-anlegget mens de passet Lillemann. Til alt overmål booket vi oss også inn på en to uker lang sommerferie på SPA-hotell og som småbarnsforeldre flest er det lett å utsette hyggen mens man prioriterer alt man skal fikse på hus og hytte, bursdager som skal feires og for vår del – barn som skal lages på et sykehus. Og når barn lages på sykehus så er det en del perioder der SPA-opphold ikke er helt velegnet. For ikke å snakke om romantikken som viker plass for teknikken. Så vårt opphold på Son SPA har blitt utsatt, og utsatt, og utsatt. Og plutselig var jaggu nesten desember her! Og Ingeniøren tok en telefon for å høre om det kunne være mulig å booke en helg for oss på nyåret, når ikke Hormonella deVille har badeforbud og vi virkelig kunne trenge en pause fra livet. Vi fikk et svar vi aldri hadde sett for oss!

Loven er grei. Gavekort har tre års gyldighet dersom det ikke fremkommer noe annet. Quality Spa & Resort Son opererer med ett års gydlighet. Helt greit. Vår feil at vi ikke benyttet oss av det før vi begynte med nye prøverørsbehandlinger, men for å være helt ærlig hadde vi faktisk ikke trodd at det skulle være like vanskelig å komme i mål denne gangen også. Vi trodde vi ville ha god tid utover høsten til å glede oss over det nye barnet som skulle komme og nyte en skikkelig kjærstepause sammen i høstsola. Den muligheten har rett og slett regna bort… Og nå viser det seg at mine svigerforeldre ikke gir oss en fantastisk gave og en sårt trengt mulighet til å bare være sammen, de donnerer rett og slett en stor pengegave til et hotell som uten å blunke avslår alle våre forsøk på å få benyttet oss av gavekortet vårt. Vi får ikke forlenget gyldighet, vi får ikke byttet det til behandlinger slik at vi kan være der kun på dagtid, vi får ikke booke en helg på nyåret, vi får heller ikke muligheten til å betale mer dersom prisene går opp for å forhindre at de taper penger. Gavekortet går ut 23.12 og sånn som det ser ut nå så er det ikke verdt papiret det er skrevet på en gang for oss.

Vi har ringt, svigermor har ringt, kundeservice på hovedkontoret til Choice har ringt. Vi har foreslått, tilbudt og forhandlet, men nei – av prinsipp viker man ikke en tomme. Av prinsipp? Prinsipp? Hva skjedde med kundeservice? Smidighet? Skjønn? Forståelse for andres situasjon? Quality Spa & Resort Son velger faktisk å fravike fra Nordic Choice sin retningslinje som sier at man anbefaler hotellene å gi utsettelse på gavekort en gang dersom kunden tar kontakt i god tid før utløpsdato. Av prinsipp sørger de for å legge nær 3000 friske, norske kroner til bunnlinja si uten å løfte en finger for å yte noe for de!

Jeg skjønner at vi forbrukere er på vei til å bli en gjeng storforlangende masekopper, men makan til steil og vanskelig leverandør har jeg faktisk aldri møtt. Og etter mange år med Choice som mitt førstevalg på hotellfronten er jeg en kunde på vei bort. Langt bort. At vi nå opplever at en så stor pengesum forsvinner i det store sluket til dette hotellet gjør meg ikke annet enn kvalm, og min oppfordring før den store kjøpesesongen virkelig setter inn er soleklar; ikke gi bort gavekort om du ikke vet at det blir brukt! Sjekk varighet på gavekortet grundig og vær sikker på at mottaker kommer til å løse det inn. Og for Guds skyld – ikke kjøp på det på Quality Spa & Resort Son; etter min mening har de fått nok penger uten å gjøre seg fortjent til det på en stund…

Etter en uke med telefoner og gjentatte forsøk på å forklare at gavekortet vårt nå går ut og at vi gjerne vil finne en løsning på å faktisk få brukt det, måtte det altså ett høyt og sinna rop ut i Internettet til for å faktisk bli hørt. Salgs- og markedssjefen ved Quality Spa &Resort Son kontaktet meg i kveld og oppklarte det som blir omtalt som en misforståelse. Det viser seg at de vi har snakket med ikke har forstått at gavekortet ikke har gått ut enda, til tross for at vi har oppgitt nummer på gavekort og til og med spurt om det lar seg gjøre å booke et opphold til neste år nå før gavekortet utløper. 

Jeg er veldig takknemlig for at vi nå har funnet en løsning, og ser frem til et par late dager i flotte omgivelser i Son, men jeg stiller meg fortsatt undrende til taktikken. Det er synd at det først er når man kjefter og smeller så mange hører det at det blir viktig å ta vare på kundene sine – hadde det ikke vært mye greiere å høre etter og være litt løsningsorientert i utgangspunktet?

 

Quality Spa & Resort Son - stedet jeg slipper å se igjen!

Quality Spa & Resort Son – stedet jeg slipper å se igjen!

 

 

3 thoughts on “Smidigheten har møtt sin overmann – i Son

  1. Er vel kanskje ikke så enkelt nå, men det er ikke noen dere kjenner som får det til før 23.12 som kan kjøpe det, evt til en redisert pris? Så det i alle fall ikke går kun til hotellet… Dårlig kundebehandling!!!

  2. Hei. Helt enig i at det er elendig kundeservise på Son Spa Hotell. Jeg fikk et gavekort hvor det står «din drømmedag» med bla aromaterapi. Men da jeg ringte for å høre om jeg kunne endre litt / velge noe annet da jeg pga sykdom ikke greier å ligge på en slik benk, fikk jeg til min store forskrekkelse høre at det ikke var mulig. Så da har gavekortet ingen verdi for meg og pengene rett ut av vinduet. Jeg kan ikke begripe at de kan være litt mer fleksible. Så mitt råd er også IKKE kjøp gavekort på Son Spa Hotell. Mvh Line

Legg igjen en kommentar

