O’jul med din glede

Så er vi ferdige med alle juleselskapene. Vi sover til 9 og Lillemann har virkelig oppdaget kjernen i den norske julefeiringen; evig matinntak og film på TV. Den lille sjefen vil aller helst sitte i sofaen og se på tegnefilm og er slettes ikke spesielt interessert i å kle på seg hundre lag med ull og toppe det hele med en tjukkasdress bare for å sitte noen turer på det store akebrettet. Nei han ser det helt fint fra kjøkkenvinduet han, og syns egentlig det holder… De glade, late juledager…

Personlig må jeg vel inrømme at jeg for øyeblikket med glede følger hans oppskrift på en god jul. Etter en lang og aldeles nydelig tur med hele familien andre juledag, lå jeg som et slakt i hele går og sov to ganger før klokka ble 13… I dag har jeg fått gleden av å spy for første gang i dette svangerskapet og merker mildt sagt etterdønnngene av gårsdagens familieselskap hos svigers. Den herlige gravidegløden, ja den må jeg nok inrømme at ikke har dukket opp riktig enda!

For livet som nygravid er slettes ingen dans på roser. Jeg gulper og brekker meg over frokost og middag. Jeg har åpenbart utviklet narkolepsi på dagtid og jeg bruker en pakke truseinnlegg i døgnet, for ikke å snakke om kveldenes prompekonserter! Ikke rart Ingeniøren drøyer det med å legge seg til jeg har sovna… Jeg har kviser på overleppa, BHene er minst to nummer for små og jeg har lagt på meg minst tre kilo på tissen – jeg gjør stas på uttrykket bollemus! Og jeg er seks uker på vei… Hvor skal dette ende?!?

Jeg har uten tvil glemt det aller meste fra sist jeg var i «Lykkelige omstendigheter», men det kommer til både meg og Ingeniøren ettersom dagene går. Humøret svinger som en karusell og forholdene er ikke det spøtt bedre enn da jeg bare gikk på hormonbehandling. Men jeg er lykkelig. Jeg er kjempeglad og utrolig heldig! Jeg bare tror ikke helt på det enda. Jeg venter som til julaften på at den magiske dagen for første ultralyd. Om to kortlange uker får vi se om det er et lite liv der inne. På ordentlig. Og i mellomtiden drikker jeg Grønn Farris og bruker stort sett hele dagen på å glede meg til det blir kveld, for da gir kvalmen seg og jeg kan spise både middag og kveldsmat! For en glede…

Dag 41

6 kommentarer om “O’jul med din glede

  1. Jeg krysser fingrene for at det går veien, og at kvalmen og det gir seg etter noen uker!
    Selv var jeg gravid inntil noen dager før julaften, da skar det seg, gitt, så jeg håper kanskje jeg dekker opp statistikken denne gangen slik at dere slipper unna! Selv blir jeg enkelt gravid, så heller meg enn deg, i tillegg til at jeg har to flotte fra før:) Det eneste bitre når det nå gikk skeis var de uendelig lange ukene jeg var i dårlig form, og nå må jeg begynne fra starten. Fortsatt god jul, og god graviditet – hva tåler man ikke for resultatets skyld! God juleklem

    • Å nei, så trist!!! Det er tøft når det ikke går, enten man har fra flr eller ikke, men fantastisk at du takler det tilsynelatende så bra!!! Og at du tar litt ansvar for statistikken er jo veldig raust! 😉

      Heldigvis kan man ikke gjøre noe til eller fra selv, man må bare vente og se. Jeg håper vi klarer det denne gangen også! Har bare kommet så langt som dette en gang før, og han ligger oppe og vil helst ikke sove…

      Lykke til med nye forsøk og nytt familiemedlem!
      Varm klem

  2. Kvalmen er ikke noe godt å våkne til, men samtidig en betryggelse! Leste at det er 70% sannsynlighet for at det skal gå bra når man har kvalmen! Ved forrige svangerskap som endte i MA, ble jeg kvalm først i uke 7, etter at fosteret døde. Så det er både godt og vondt å være kvalm.. Kos deg med kveldsmat, her er det digg med salt potetgull ❤️

    • Åååå det er så vanskelig i disse første ukene! Dessverre blir det ikke så mye bedre senere heller, er det som er med dette mammalivet… Og hele graviditeten er jo en eviglang tålmodighetsprøve der vi er overlatt til oss selv og skjebenen…

      Lykke til med de neste ukene… Håper du får en tidlig ultralyd så du får se et lite bankende hjerte. Det hjelper kanskje litt på engstelsen…

      Varm klem

  3. Måtte bare inn med en oppdatering….
    Hcg var fortsatt så høyt etter jula, at legen sendte meg til UL. Der fant vi i dag en sprell levende krabat – litt over 12 uker på vei.
    Sprøtt!!

Legg igjen en kommentar